onsdag 14 januari 2009

En näradödenupplevelse

Jag har haft en näradödenupplevelse.

Men jag överlevde. Och nu jobbar jag igen. För några dagar sen var det rätt hängigt. Feber och elände. Ensam och krasslig. Inget som smakade. Usla program på teve och ingen lust att titta på dom där filmerna som jag spelat in och som jag kanske borde titta på nån gång.

Den tredje mannen t ex . Förra gången jag hade en näradödenupplevelse var det en ännu värre näradödenupplevelse än denna gång och då försökte jag se Den tredje mannen. Men jag somnade. Orkade inte...

1900. Oj så bra film. I alla fall var den bra på 80-talet när jag såg den. Men ingen kul film att somna till. En kul film att vara vaken film. Tror jag...

Zigenarnas tid. Svart katt, vit katt är en av de bästa filmerna jag sett. Så Zigenarnas tid är säkert jättebra. Man jag orkade inte skratta...

Det blev ingen film. TV-shop kändes som lagom engagerande,

Näää. Inte kul att vara förkyld. Jag hade tur som överlevde även denna gång. Vilket jag faktiskt har gjort varenda gång! Tänk vad mycket roligare det är att vara frisk än att vara sjuk! Och tänk vad snabbt man glömmer hur mycket bättre man mår när man mår bra än när man mår dåligt! Så nu ska jag glädjas åt att jag mår bra.

1 kommentar:

  1. Gamla filmer är överreklamerade. Tacka vet jag nya. Tredje mannen såg jag nyss. Bara för att jag varit i Wien o för att min lillebror bor där var jag tvungen att se den tyckte jag. Jag väntade hela tiden på grejen. Den kom aldrig.

    SvaraRadera